19. července 2017

VYRÁBÍME: DIY hudební/zvukové "šejkry"

Kinder vajíčka se u nás jí minimálně a to hlavně z důvodu složení ale výjimečně je párkrát do roka dostane - spíš od rodiny. A jelikož jsem takový "sběratel" různých obalů nebo "zbytků", u kterých si myslím, že se budou určitě v budoucnu hodit, tak jsem poschovávala i vnitřky těch kinder vajíček.

No a to se vyplatilo. Hodily se v době, kdy měla Klaudinka senzitivní období na hudbu a hudební nástroje. Vytvořila jsem jí hudební/zvukové "šejkry", s kterými pak běhala a různě chrastila do rytmu.

Do každého jsem použila jinou surovinu, aby tóny zněly různorodě.




ČÍM PLNIT

Sypkými trvanlivými surovinami, které se nekazí a které odlišně znějí.


CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • Vnitřní části kinder vajíček - počet podle libosti
  • Sypké trvanlivé suroviny - počet i množství podle libosti
  • Pro jistotu izolepu nebo ozdobné washi pásky + nůžky




CO JSEM POUŽILA

  • Fazole černá ledvina
  • Pohanka kroupy
  • Červená čočka
  • Bulgur

Můžete použít také třeba chia semínka, rýži nebo kuskus. Vždycky ale vyzkoušejte, aby tón zněl odlišně než to, co už máte vytvořeno


CO SE DÍTĚ UČÍ

  • Rytmus
  • Rozlišení tónu
  • Váhu - těžší/lehčí
  • Může hádat co je uvnitř
  



Tyto hudební "šejkry" jsem vyrobila v době, kdy bylo Klaudince téměř 2,5 roku. Nijak jsem je nezajišťovala a nikdy se nestalo, že by je otevřela - nemá na to sílu a ještě teď neumáčkne ani kolíček :-D. Pokud je ale budete volit pro mladší děti, tak určitě doporučuji pořádně zajistit.

Žádné komentáře:

Okomentovat