15. září 2017

PEČEME: Mrkváček

Mrkvový dort jsem měla už dlouho na seznamu dobrot, které bych jednou ráda vyzkoušela, ale stále jsem ho odkládala. Nevím proč ale zpětně si klepu na čelo, protože je naprosto perfektní a určitě ho budu dělat pravidelně.

Dělala jsem ho Klaudince k svátku, takže zhruba ve 3,5 letech a byl to první dort, u kterého snědla celý krajíček a chtěla přidat :-) Jinak většinou ochutná a víc nechce. Moc mě potěšilo, že jí tolik chutná :-) 

Taky bodejť by ne, je opravdu výborný a sytý. Stačí kousek a máte dost - i přes to ale hrozí přejezení, protože je tak dobrý, že nevíte, kdy skončit :-D


SUROVINY

Na dort
  • 200g jogurtu
  • 100g celozrnné mouky
  • 50g umletých ovesných vloček
  • 3 velké nastrouhané mrkve
  • 1 velké nastrouhané jablko
  • 1/2 prášku do pečiva bez fosfátů
  • Sníh ze 3 bílků

Na krém
  • 1 plnotučný tvaroh
  • 3 lžíce medu
  • 1 kávová lžička skořice 

POSTUP

Nejdříve v jedné míse smícháme sypké suroviny, následně v druhé míse smícháme mokré suroviny a vše zamícháme s vyšlehanými bílky.

Směs přelijeme do menší dortové formy (18cm-22cm) a pečeme přibližně 35 minut na 180°. Počítejte s tím, že se tento dort řadí mezi "vlhké", tak se nenechte zmást tím, že se stále nezdá být upečený.

Mezitím, co se dort peče, si připravíme krém smícháním všech ingrediencí.

Po vychladnutí dort rozkrojíme a potřeme krémem.

Vršek jsem dozdobila plátky mrkve.

Necháme odpočinou nejlépe do druhého dne.




Odrážela jsem se dle tohoto receptu :-)

Dobrou chuť!

6 komentářů:

  1. Moc se mi libi a jeste vice slozeni. Manzilek bude mit pristi mesic narozeniny a jelikoz nechce sladke dorty a miluje tvaroh, volbq bude jasna. Konecne zmena z jovo dortu. Dekuji

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, též musím říci, že složení je naprosto perfektní, i pro naši 16 m dcerušku. Akorát jsem měla velký problém s pečením a konzistencí :-) I když píšete, že se jedná o "mokrý" moučník, já pekla asi 1,5 hod a uvnitř byl úplně mokrý, téměř těsto... :-) Někde jsem asi udělala chybu :-) Příště zkusím zas, i v aktuálně dost nepovedeném stavu je moc dobrý.(pozn: žloutky do těsta jste tedy nedávala?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravíčko, to mě mrzí. Já ho dělala zatím jen 2x a chystám se brzy znovu. Poprvé vyšel skvěle a po druhé jsme ho připekli :-D Doma mám elektrickou troubu a u mamky, kde jsme ho dělali po druhé, byla plynová. Každá trouba peče jinak. Zkusila bych přidat stupně pečení než délku. Žloutky jsem nepoužívala. Z těch můžete zkusit třeba rakvičky :-)

      Vymazat
  3. super, asi udělám dceři k druhým narozkám :)..jen se chci zeptat na tu mouku, jakou používáte? může být celozrnná špaldová jemně mletá, nebo nějaká z lidlu? děkuji moc

    OdpovědětVymazat