4. září 2017

ZKOUMÁME: Sensory bag - olej a voda

Tyto všemožné i nemožné pytlíky se mi hrozně moc líbí. Pořád se jimi kochám, kdekoliv na ně narazím, ale sama jsem ještě neměla tu příležitost něco takového vyzkoušet.

Ta ale přišla z čista jasna, když mi byly propůjčeny přístroje na sous-vide a mě trklo, že líp ty pytlíky snad ani nemůžu mít vyrobené :-D V případě zatavení nehrozí jen tak, že by se rozlepily nebo otevřely.

A jelikož mi zatím ještě nebyly dodány manuály k přístrojům, tak jsme jako první s natěšením vyzkoušeli právě Sensory bag.

Sensory bag = senzorický pytlík, kdy se zkoumá obsah, který se dle svého obsahu může i různě třídit. Já si jako první vybrala s dětským olejem a vodou.


CO BUDETE POTŘEBOVAT

  • 200ml dětského olejíčku
  • 1 panák obarvené vody
  • Malý znovu uzavíratelný pytlík (nebo pytlík na sous-vide)


POSTUP

Vybrala jsem pytlík velikosti 160x250mm. Připravila jsem si obarvenou vodu do panákovky - barvila jsem gelovým barvivem. Špejli jsem namočila do tubičky a zamíchala s ní vodu v panákovce. Záleží jaký chcete odstín. A pak jen do pytlíku stačí nalít dětský olej a hned na to obarvenou vodu. Využila jsem Vakuovou baličku Easy Pro, kde jsem si nastavila teplotu na tři světýlka a zmáčkla jsem "Seal". Hotovo!




Vy, kteří nemáte vakuovou baličku a nepracujete se sous-vide produkty, nechejte se inspirovat například úžasným tatínkem, který je poslední dobou hodně oblíbený :-) Návod na tento sensory bag najdete na jeho Facebooku THE DAD LAB - baby oil sensory bag. Video je veřejné, takže byste ho měly vidět i v případě, že Facebook nemáte. Bohužel ho neumístil na svůj Youtube kanál.


CO SE DÍTĚ UČÍ

  • Barvy
  • Počítání
  • Skupenství
  • Rozvíjí jemnou motoriku
  • Zkoumá, jak reaguje voda s olejem
  • Procvičuje hmatovou i zrakovou stimulaci

Vhodný věk bych asi moc nespecifikovala. Hraje si s ním nadšeně 11 měsíční Sofinka, která se u toho krásně soustředí a téměř 4 letá Klaudinka je z toho úplně vedle :-D Takže je to skvělá aktivita nejen pro starší ale také pro ty nejmenší.

Sensory bag se dá udělat na nespočet způsobů. Spoustu inspirace najdete na mém milovaném Pinterestu.

2 komentáře: